wardah solehah

Tuesday, February 3, 2009

Talam Oh Talam

Perghh…penatnyer. Baru je sampai bilik. Dari pagi sampai ke petang kat luar kampus. Ni first time aku drive kete auto. Kacang jer. Ingatkan susah. Alhamdulillah lagi senang dari kete manual. Mule-mule ingatkan kami nak cari barang, but then, kami g makan dulu. Dijah ajak g makan dulu. Farahah pun tak kesah. Bagus gak. Tengah lapar ni. Terus amek menu tengah hari. Kami g makan kat kedai makan Bandar U. Aku tak makan. Cume minum air the o ais. Tak selera nak makan. Lepas makan terus g pasaraya Halida. Tujuan kami g kedai Halida sebenarnya nak beli talam untuk persatuan. Ialah nantikan senang nak wat program, makan atas talam jer. Boleh budget sket. Cari punye cari talam. Akhirnya jumpe. Aku siap mintak discount lagi kat Apasaraya tu. Tak sangka dapat lak. Memang murah rezeki. Biasanya pasaraya harga mati. Kami bli 8 talam. Harap-harap cukuplah. Actually, talam tu bli guna duit kami
(student sem akhir). Saja je. Kirenye sumbangan dari kami untuk company. Huhu..then, kami g Kedai HPA. Nak bli barang. Tapi tutup. Kemudian kami pun balik jap. Sebab masih awal lagi. Pukul 1.30 ada appointment dengan ustazah lak. Nak bincang pasal sponsor. Sebab kami cadang nak mintak sponsor nak bli van persatuan. Ialah kami kan memerlukan kenderaan untuk memudahkan gerak kerja. Penting tu. Lepas tu kami balik. Aku rasa seronok kuar. Dah lama tak kuar ngan sahabat-sahabat. Aku ni jarang kuar. Kalau kuar pun sebab ada hal penting ja. Ni pun sebab nak beli talam. Kalu x agaknya x kuar. Aku bukan suka sangat berjalan ni. Biasa-biasa je. Dahlah ini sem akhir aku bersama dorang yang sama batch. Terasa akan nikmat ukhuwwwah nya. Dorang best. Memahami. Mudah untuk bekerjasama. Kalu ada diantara kita yang buat salah. Kami saling tegur menegur . Sahabat-sahabat ginilah yang sama-sama akan menuju siratol mustaqim dan mengapai jannah mu ya Allah..InsyaAllah ..ameen..takbir!!

No comments:

Post a Comment

zikrullah

Photobucket
MyMuslimPage.com Cursors
read quran

Ni hamster saya. Errmmm..dia kuat makan. Kita bagi dia makan sama-sama ek. Biar cepat gemuk..