wardah solehah

Monday, February 2, 2009

Nasi Lemak


Dijah: enti katner?
Aku: ana kat atas lagi(Tingkat 3 Blok Anggerik 1). Ada per?
Dijah: bley wireless ke?
Aku: x
Dijah: meh turun-turun. Tolong jual nasi lemak.
Aku: nasi lemak??. Ok2
Sampai je bilik. Ape hal? Ni Kak Hanis mtak tolong jual nasi lemak. O ye ke. Ok. Aku pun ngan dijah start jual kat Anggerik 1..Setiap bilik kami ketok.
Dijah: tuk-tuk( bunyi ketukan pintu)Assalamualaikum Nasi lemak.
Aku: nasi lemak, nasi lemak.

Setiap pintu kami ketok, sambil jerit nasi lemak. Jiran jiran bilik sume gelak2 tengok kitaorang jual nasi lemak. Dorang cam tak pecaye. Muke kitaorang jual nasi lemak. Dijah biar ana jadi Bendahari..enti pegang separuh nasi lemak, ana pegang separuh.

Aku: dik nasi lemak dik..
Pembeli: nak satu kak.
Aku: satu je? Beli la lagi. Tu kawan-kawan tu..
Pembeli: x per satu je..ehehe
Aku: ok, jual =)
Pembeli: Beli=)
Yes..aku punye nasi lemak habis dulu..ehehe..
Dijah: tolong lah ni..pegang banyak lagi..
Aku: bak cnie..eh2 ala..duit nak jatuh..dijah tolong..ala rasa cam ada duit y jatuh tak jupa lagi.
Dijah: Ko pakai spect ke tak ni??
Aku: Pakaila..!
Dijah: Tu..kat kasut tu..ihhh budak ni..Nak g maner lagi ni? Tu, Nampak kat bilik tv tu ada ramai2 orang. Meeting ke budak2 Block Anggerik2
Aku: Taklah. AJK Block je meting. Jomlah kita g block sebelah jual.
Dijah: Are u sure?
Aku: Yes!
Dijah: Fine..ada lagi 4 ni
Aku: Jap agi habis r

Seperti biasa menjerit nasi lemak-nasi lemak..beberapa minit kemudian, Alhamdulillah habis..Dijah pun kire duit hasil jualan.

Dijah: nak g bilik Zai ni, nak validasi. Tapi x tau bilik y mana satu, tapi area cnie la.
Aku: kita jerit je la nama die. Nanti mesti dia kuar.
Aku&Dijah: assalamualaikum Zai..oh Zai bukak pintu..bilik kamu maner satu?
Zai: ws. Masuklah
Dijah: kami bru habis jual nasi lemak.
Zai: sape punye?
Dijah: kawan kami.
Zai: o…

Kami pun terus masuk dan wat validasi. Alhamdulillah settle. Aku dapat free aje. Zai belanja print. Dijah pun same. Moge dia dimurahkan rezeki. Kalu nak tau, zai ni anak simpo Sarah. Sayang giler die dekat Sarah. Bagusla..bley bawa g program tu..nampak ok ja..ok lahh aku nak sambung wat taxation ni, Sekadar berkongsi dengan teman-teman pengalaman jual nasi lemak bersama roommate tercintaa

No comments:

Post a Comment

zikrullah

Photobucket
MyMuslimPage.com Cursors
read quran

Ni hamster saya. Errmmm..dia kuat makan. Kita bagi dia makan sama-sama ek. Biar cepat gemuk..